bilforum.moo.no Forum Hovedsiden bilforum.moo.no
for seriøse autofile debattanter

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Småkjapp CRX

Start Nytt Tema   Svar på Tema    bilforum.moo.no Forum Hovedsiden -> Bil (cars)
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
MGMarius
•• • ••
•• • ••

Ble Medlem: 08 Mai 2005

InnleggSkrevet: Mandag 5. Juni 2006, 07:42    Tittel: Småkjapp CRX Svar med Sitat

Pinse i Stockholm,og jeg traff en kollega/kompis med et passende skrudd syn på biler,vi er jo "noen".
Fredrik bygger chip og motordeler og annet bolt-on-go-faster saker,når han ikke er ute og "avierer".
Fikk i morges prøve hans CRX,på en tidlig pinsemorgentom motorvei,og fine landeveier utenfor Arlanda.
Har kjørt noen heftige biler i min tid,men denne CRX`n er nok inne på topp5 listen av gateregistrerte.
Lettet CRX,med 1600V-tech,kompressor,intercooler og NoS.....motoren er naturligvis også "forholdsvis trimmet",før alle "bolt-ons".
Chassis som en banebil,men utvendig forholdsvis standard.
Det som ikke var "standard" var "draget",med over 420 hk,gikk den faktisk ganske bra.Første og annet gir,var egentlig liten vits å bruke til annet enn "kø-kjøring" uten R-dekk eller slicks,men da jeg kom til 3dje,tok dekkene tak,og det var en "faselig akselrasjon",og da NoS,ble innkoblet,hang ikke turtallsnålen med,så det var bare å bruke "shiftlights",ved 8000rpm,og dit gikk det fort Shocked Shocked
Fredrik kjører Dragracing med bilen,og at han har kommet under 12sek i år,har jeg ingen grunn til å tvile på...... Twisted Evil 8) 8)

Og noe av det beste av alt,er at her er det ikke noe "loffbakeri"ut bak,men et nøye avstemt eksosanlegg som nermest ser originalt ut,bortsett fra at enderørene er 2x2,1/4",og ikke krommede..... 8)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
VT-R
LHMjunkie

Ble Medlem: 05 Mai 2005

InnleggSkrevet: Mandag 5. Juni 2006, 09:15    Tittel: Svar med Sitat

Alt for sent å si god pinse til deg. Du har det tydeligvis bra nok som det er. Laughing Alltid likt CRX - og denne høres ikke akkurat kjedeligere ut. Wink
Capo
ny oppkjøring
ny oppkjøring

Alder: 30
Ble Medlem: 04 Mai 2005

InnleggSkrevet: Mandag 5. Juni 2006, 11:31    Tittel: Svar med Sitat

OT: Er du pilot eller noe sånt, Marius?
marcos_eirik
••• • •••
••• • •••

Alder: 23
Ble Medlem: 02 Mai 2005

InnleggSkrevet: Mandag 5. Juni 2006, 11:38    Tittel: Svar med Sitat

Capo skrev:
OT: Er du pilot eller noe sånt, Marius?

Jeg mener å huske at han har nevnt før at han er purser... Question
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Capo
ny oppkjøring
ny oppkjøring

Alder: 30
Ble Medlem: 04 Mai 2005

InnleggSkrevet: Mandag 5. Juni 2006, 12:16    Tittel: Svar med Sitat

Back to topic: 420 hk på framhjula??? Snakker vi torque-steer? Shocked
MGMarius
•• • ••
•• • ••

InnleggSkrevet: Mandag 5. Juni 2006, 12:34    Tittel: Svar med Sitat

Det stemmer at jeg er Purser.
Men,jeg har også hatt A, B og I og unnagjort CDteori..så jeg har tilbrakt noen tid i "luftfartøy"......Jeg var ferdig "commercial pilot"på et svært ugunstig tidspunkt,fra Den Sivile Flyskole på Fornebu,og Bromma Flygskola i STO.
Så ...litt Taxi jobbing med Seneca og Navajo,og endel oppvisnings flyging,med Robin,Bellanca og Pitts S2 8) ,er det eneste "proffe"jeg har gjort bak spakene.
Heldigvis hadde jeg under utdannelsen hele tiden jobbet som Steward,så jeg hadde bare noen "smålån",og ikke som "US gutta",mange hundre tusen i lån,og ingen jobb.De eneste jobbene det var/er lett å få er litt lavflygning mellom USA og Sør Amerika/Karibien,med frakt eller passasjerer som kommer greit ombord,men sjelden går av når man kommer til endedestinasjonen,inklusive endel forfalskning av papirarbeid... Wink
Vet om noen som holdt på med slikt for å "få timer",men smugling.....Nei!
Til Toppen
MGMarius
•• • ••
•• • ••

InnleggSkrevet: Mandag 5. Juni 2006, 13:03    Tittel: Svar med Sitat

Capo skrev:
Back to topic: 420 hk på framhjula??? Snakker vi torque-steer? Shocked

Laughing Confused Shocked Shocked Laughing
Det kan vel nesten ikke unngås.....selv med Quaife ATB diff.sporet den "værre enn en RangeRover P38 med 305/40-20 gjennom bomstasjonen ved maritim", Laughing Laughing
Men det var ganske jevnt,så lenge det kun var kompressoren som dro,måtte bare motstyre "slalom",med NoS,hoppet den nesten sidelengs,hvis gassen var mer enn 2/3 åpen,og "knappen" ble trykket på.
Da Fredrik kjørte,var det tydelig han var vant til det,likevel sjanglet vi litt...
Classic white-knuckle ride!! 8) 8)
Fredrik pusser opp sin gamle Messerschmitt KR200 i garasjen den deler med CRX`n...gleder meg til den er klar også. 8)
Ellers er det endel annet småspennende der på gården også....Maria`s TT er vel også noe vassere enn de originale 225 hk som den engang hadde.... Rolling Eyes
Til Toppen
SeaLion
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 26 Apr 2005

InnleggSkrevet: Mandag 5. Juni 2006, 16:14    Tittel: Svar med Sitat

MGMarius skrev:
Messerschmitt KR200

8) Aaah. Det gleder et 3-hjulerhjerte å se dette navnet stavet helt korrekt. Del det gjerne med oss andre når du har noe mer om denne. Mens jeg studerte i Oslo bød jeg på en ikke alt for råtten KR200, men annen bød mer enn det jeg hadde råd til.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    bilforum.moo.no Forum Hovedsiden -> Bil (cars) Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet