bilforum.moo.no Forum Hovedsiden bilforum.moo.no
for seriøse autofile debattanter

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Det er vår - da dukker MC-folket frem

Start Nytt Tema   Svar på Tema    bilforum.moo.no Forum Hovedsiden -> Trafikk
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
colombo
Uten hjelm

Ble Medlem: 02 Mai 2005

InnleggSkrevet: Mandag 19. April 2010, 21:07    Tittel: Det er vår - da dukker MC-folket frem Svar med Sitat

Og min hvilepuls øker flere hakk, da det er et aller annet som tjuvkobles inne i en MC-hjelm. Inne i en MC-hjelm så eksistererer ikke skillelinjer eller fartsgrenser, man får en uimotståelig trang til å passere biler (selv om det er en sving og det står rødt 100 meter lenger fremme), og vikeplikten endres til at alle skal vike for MC'en. Inne i en MC-hjelm glemmer man visst hvem som er den sårbare.

Håper jeg kommer meg gjennom sommeren uten å ta livet av en suicidal MC-stakkar.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
[Martin]
lappen
lappen

Ble Medlem: 27 Okt 2005

InnleggSkrevet: Torsdag 20. April 2010, 22:00    Tittel: Svar med Sitat

Jeg lurer på en ting i forhold til MC-førere. Hvorfor er de så mye viktigere enn meg når vi står et par-tre biler i et kryss og venter på klart at de kan kjøre forbi oss i bil og overta vår plass i utkjøringa så vi må vente en luke ekstra før vi kjører ut?
Når det er lengre køer blir det noe annet, da slipper jeg gjerne MC-førere forbi meg.

MC-førere, opplys meg!
Til Toppen
colombo
Uten hjelm

Ble Medlem: 02 Mai 2005

InnleggSkrevet: Fredag 23. April 2010, 15:10    Tittel: Svar med Sitat

Kanskje noen kampanjer burde rettes mot MC-folket også?
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10004062
Til Toppen
Finholt
Oljesluker'n

Ble Medlem: 30 Jan 2006

InnleggSkrevet: Søndag 16. Mai 2010, 12:21    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
- Vi ønsker oppmerksomheten til to millioner bilførere som ikke bryr seg, sier Hansen.

- Mener du at bilførere er så arrogante overfor motorsyklister?

- Nei, ... Jeg tror absolutt ikke dette har å gjøre med vond vilje fra bilføreres side, sier Morten Hansen.

Sitat:
- Hvert år blir mellom ti og femten motorsyklister drept i kollisjon mellom bil og MC. I åtte av ti slike ulykker er det bilføreren som har skylda, ifølge en undersøkelse om motorsyklers og mopeders synlighet fra Transportøkonomisk institutt.

Stikkord: Synlighet?

Må si jeg har fått mindre og mindre sansen for henvisning til forskning etc, for selv i disse internettdager er folk altfor slappe til å legge ved hvor den finnes..
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    bilforum.moo.no Forum Hovedsiden -> Trafikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet