| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
colombo Uten hjelm
Ble Medlem: 02 Mai 2005 Innlegg: 3583
|
Skrevet: Mandag 19. April 2010, 21:07 Tittel: Det er vår - da dukker MC-folket frem |
|
|
Og min hvilepuls øker flere hakk, da det er et aller annet som tjuvkobles inne i en MC-hjelm. Inne i en MC-hjelm så eksistererer ikke skillelinjer eller fartsgrenser, man får en uimotståelig trang til å passere biler (selv om det er en sving og det står rødt 100 meter lenger fremme), og vikeplikten endres til at alle skal vike for MC'en. Inne i en MC-hjelm glemmer man visst hvem som er den sårbare.
Håper jeg kommer meg gjennom sommeren uten å ta livet av en suicidal MC-stakkar. |
|
| Til Toppen |
|
 |
[Martin] lappen

Ble Medlem: 27 Okt 2005 Innlegg: 404 Bosted: Halden
|
Skrevet: Torsdag 20. April 2010, 22:00 Tittel: |
|
|
Jeg lurer på en ting i forhold til MC-førere. Hvorfor er de så mye viktigere enn meg når vi står et par-tre biler i et kryss og venter på klart at de kan kjøre forbi oss i bil og overta vår plass i utkjøringa så vi må vente en luke ekstra før vi kjører ut?
Når det er lengre køer blir det noe annet, da slipper jeg gjerne MC-førere forbi meg.
MC-førere, opplys meg! _________________ -98 Nissan 200sx s14a Racing Edition
-02/03 BMW 520iat
-87 Volvo 240GL, i familien siden 89. |
|
| Til Toppen |
|
 |
colombo Uten hjelm
Ble Medlem: 02 Mai 2005 Innlegg: 3583
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Finholt Oljesluker'n

Ble Medlem: 30 Jan 2006 Innlegg: 829 Bosted: Lillehammer
|
Skrevet: Søndag 16. Mai 2010, 12:21 Tittel: |
|
|
| Sitat: | - Vi ønsker oppmerksomheten til to millioner bilførere som ikke bryr seg, sier Hansen.
- Mener du at bilførere er så arrogante overfor motorsyklister?
- Nei, ... Jeg tror absolutt ikke dette har å gjøre med vond vilje fra bilføreres side, sier Morten Hansen. |
| Sitat: | | - Hvert år blir mellom ti og femten motorsyklister drept i kollisjon mellom bil og MC. I åtte av ti slike ulykker er det bilføreren som har skylda, ifølge en undersøkelse om motorsyklers og mopeders synlighet fra Transportøkonomisk institutt. |
Stikkord: Synlighet?
Må si jeg har fått mindre og mindre sansen for henvisning til forskning etc, for selv i disse internettdager er folk altfor slappe til å legge ved hvor den finnes.. _________________ Det er ikke reisemålet som betyr noe, bare hvordan du kommer dit!
Hvor fort du kommer dit betyr heller ikke noe, livet er for kort til å ha det travelt...
Bloggen |
|
| Til Toppen |
|
 |
|