bilforum.moo.no

for seriøse autofile debattanter
It is currently Wednesday 22. November 2017, 03:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
 Post subject: Citroën ID Hotrod
PostPosted: Sunday 15. January 2006, 15:51 
Offline
LHMjunkie
User avatar

Joined: Thursday 5. May 2005, 14:03
Posts: 3125
Location: Oslo
Dette trodde jeg knapt jeg skulle oppleve å se :shock: :

Image

Image

Følg utviklingen her:

http://citroenid19hotrod.blogspot.com/

_________________
http://www.citroengallery.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Monday 16. January 2006, 02:57 
Offline
barnesete
User avatar

Joined: Sunday 8. May 2005, 23:39
Posts: 177
Location: Surnadal
Kun to ting og si.
:twisted: og :twisted:
Mvh

_________________
Jon
Eier av over 40 CXer. (+ 5 RIP)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Monday 16. January 2006, 13:39 
Offline
vinkelkusk
User avatar

Joined: Saturday 20. August 2005, 21:18
Posts: 3837
Gosh! Han burde jo beholdt hydralaurikken synes jeg, da kunne han jo lettere justert bilen i markkrypernivå til showbruk :D

Men konverteringen til RWD gjorde det nok enklere med konvensjonell fjæring..
Likevel: stiv bakaksel er jo hva Citroën tok et oppgjør med for mer enn 70 år siden 8)

_________________
Opinions are like arseholes, and everyone's got one. But I guess your hole is leaking more than most.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Monday 16. January 2006, 23:13 
Offline
Uten hjelm

Joined: Tuesday 3. May 2005, 00:19
Posts: 4153
Bare amerikanere som kan finne på sånt... :cry:

_________________
Livet er for kort til å kjøre diesel.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Monday 16. January 2006, 23:56 
Offline
 
User avatar

Joined: Tuesday 3. May 2005, 16:08
Posts: 5645
Taksenking av padder er inn!
Image

Image

http://img293.imageshack.us/img293/7352/26bt.jpg


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tuesday 17. January 2006, 00:39 
Offline
barnesete
User avatar

Joined: Sunday 8. May 2005, 23:39
Posts: 177
Location: Surnadal
Og så påstår man at vindmøller er visuell forøpling :shock: :twisted:
Mvh

_________________
Jon
Eier av over 40 CXer. (+ 5 RIP)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tuesday 17. January 2006, 00:42 
Offline
 
User avatar

Joined: Tuesday 3. May 2005, 16:08
Posts: 5645
cxoman wrote:
Og så påstår man at vindmøller er visuell forøpling :shock: :twisted:
Mvh

Du får gå ut å sage litt på CX'ene dine! :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tuesday 17. January 2006, 10:44 
Offline
vinkelkusk
User avatar

Joined: Saturday 20. August 2005, 21:18
Posts: 3837
Det er som å sage av himmelen på en Monet :x

_________________
Opinions are like arseholes, and everyone's got one. But I guess your hole is leaking more than most.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tuesday 17. January 2006, 11:23 
Offline
barnesete
User avatar

Joined: Sunday 8. May 2005, 23:39
Posts: 177
Location: Surnadal
Avantgarde wrote:
cxoman wrote:
Og så påstår man at vindmøller er visuell forøpling :shock: :twisted:
Mvh

Du får gå ut å sage litt på CX'ene dine! :wink:

Måtte i så fall være for å skifte et opprustet/ bulket tak eller for å prøve å lage en cabriolet. :wink: :D
Mvh

_________________
Jon
Eier av over 40 CXer. (+ 5 RIP)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tuesday 17. January 2006, 12:24 
Offline
LHMjunkie
User avatar

Joined: Thursday 5. May 2005, 14:03
Posts: 3125
Location: Oslo
cxoman wrote:
eller for å prøve å lage en cabriolet. :wink: :D
Mvh


cxoman!
Jeg utfordrer deg herved til å bygge en replica av DesLandes CX Orphèe:

Image Image

Image Image

Image Image

_________________
http://www.citroengallery.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tuesday 17. January 2006, 13:27 
Offline
vinkelkusk
User avatar

Joined: Saturday 20. August 2005, 21:18
Posts: 3837
Oi, det kan jo bli en utfordring, litt mer jobb enn å bare kappe taket og avstive karosseriet! GS-basis?
Den har kanskje USA-lykter foran også? Baklyktene fra Visa står ikke helt i stil..

En annen 'amerikanisert' DS, 1959 DS 19 Coupé (Chapron-variant):

Image

_________________
Opinions are like arseholes, and everyone's got one. But I guess your hole is leaking more than most.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tuesday 17. January 2006, 18:44 
Offline
innsatt
User avatar

Joined: Monday 16. May 2005, 22:36
Posts: 1719
Location: Charlottenberg/Sverige
dette var jo lekkert :lol:

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wednesday 18. January 2006, 00:42 
Offline
barnesete
User avatar

Joined: Sunday 8. May 2005, 23:39
Posts: 177
Location: Surnadal
Quote:
Oi, det kan jo bli en utfordring, litt mer jobb enn å bare kappe taket og avstive karosseriet! GS-basis?

Absolutt en utfordring. Hadde jeg vært 20 - 30 år yngre så kanskje. Ikke GS men serie 1 CX basis. Og da måtte jeg ta en Break.
Mvh

_________________
Jon
Eier av over 40 CXer. (+ 5 RIP)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wednesday 18. January 2006, 12:45 
Offline
vinkelkusk
User avatar

Joined: Saturday 20. August 2005, 21:18
Posts: 3837
cxoman wrote:
Quote:
Oi, det kan jo bli en utfordring, litt mer jobb enn å bare kappe taket og avstive karosseriet! GS-basis?

Absolutt en utfordring. Hadde jeg vært 20 - 30 år yngre så kanskje. Ikke GS men serie 1 CX basis. Og da måtte jeg ta en Break.
Mvh

Jeg tenkte på den korte hjulavstanden. Men konstruktøren har kanskje brukt CX der også og bare flyttet bakre hjuloppheng framover?

_________________
Opinions are like arseholes, and everyone's got one. But I guess your hole is leaking more than most.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thursday 19. January 2006, 01:13 
Offline
barnesete
User avatar

Joined: Sunday 8. May 2005, 23:39
Posts: 177
Location: Surnadal
ImageImage

Quote:
Jeg tenkte på den korte hjulavstanden. Men konstruktøren har kanskje brukt CX der også og bare flyttet bakre hjuloppheng framover?

Tja, ikke vet jeg, du har muligens rett i at den er kortere. Synes det er rart at han har kuttet karosseriet, men fult mulig. Det er i alle fall et CX karr. :wink: :D
Mvh

_________________
Jon
Eier av over 40 CXer. (+ 5 RIP)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thursday 19. January 2006, 20:20 
Offline
LHMjunkie
User avatar

Joined: Thursday 5. May 2005, 14:03
Posts: 3125
Location: Oslo
Dere ser vel at framdøra er forlenget?! Det gir en illusjon av kortere hjulavstand - jeg mener bestemt at hjulavstanden er uendret.

_________________
http://www.citroengallery.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thursday 19. January 2006, 20:26 
Offline
vinkelkusk
User avatar

Joined: Saturday 20. August 2005, 21:18
Posts: 3837
VT-R wrote:
Dere ser vel at framdøra er forlenget?! Det gir en illusjon av kortere hjulavstand - jeg mener bestemt at hjulavstanden er uendret.

Hm... Når jeg ser cxomans bilder ved siden av hverandre ser jeg at framskjermen proporsjonalt med hjulavstanden faktisk ser uendret ut som du sier! En stor jobb å forlenge dørene også da :shock:

Synes alt i alt at bakparten ikke harmonerer helt med forskjermer/dører, sideprofilen ser ikke helt lik ut, eller skyldes det bare at bakparten har litt mørkere lakk?

_________________
Opinions are like arseholes, and everyone's got one. But I guess your hole is leaking more than most.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group